Co to jest domena?

Domeny i hosting – konieczne jest zapewnienie dwóch rzeczy, by być widocznym (to znaczy by nasza strona była widoczna) w Internecie: domeny i hosting. Tak więc – stworzenie strony internetowej to pierwszy etap, a następnym jest umożliwienie publikacji witryny, by była dostępna dla wszystkich, aby każdy internauta mógł ją zobaczyć. Domena jest, najprościej mówiąc, adresem lub nazwą witryny (domena strony jest widoczna w pasku u góry – nic innego, jak adres strony). Przy wyborze domeny, na żądanie, możemy zrobić analizę doboru właściwego naszym potrzebom. Analiza obejmuje analizę niektórych kluczowych słów i fraz, które opisują naszą firmę lub produkt, który mógłby być stosowany w tytule naszej strony. Analiza jest konieczna, ponieważ niewielka różnica w układzie słów kluczowych nie przynosi takiej samej liczby wyszukiwań w wyszukiwarkach.

Różnice w domenach

internetPowiedzmy „zakład produkcyjny” w google wyszukiwany jest w 30 000 razy w miesiącu, a „prezentacja w Internecie”, tylko 300 razy miesięcznie. Różnica jest bardzo zauważalna i znacząca. Każdy kraj ma swój własny adres domeny. A jeśli chodzi o klasyfikację rozszerzeń domen według którego pole należy do danej witryny mamy następujące: 1) bardzo często stosowany do reprezentowania witryn reklamowych – „.com”; 2) aby oznaczyć sieci / grupy ludzi – „.net”; 3) najpopularniejszym rozszerzeniem dla witryn biznesowych, firm prywatnych, poważnych firm jest „.biz”; 4) różne stowarzyszenia, kluby i inne typy tego rodzaju organizacji mają rozszerzenie „.org”; 5) zazwyczaj portale typowo informacyjne, ale nie tylko, tu mamy bardzo różnorodny wybór witryn, dlatego może mieć szeroki zakres wykorzystania – „.info”; 6) dla stron z dziedziny edukacyjnej „.edu”; 7) branża lotnicza często używa własnego rozszerzenia domeny  „.aero”; 8) agencje podrózy – „.travel”; 9) instytucje państwowe – „.gov”. Znaczenie wyboru domeny jest bardzo duże – ma też bezpośredni wpływ na ranking witryny w wyszukiwarkach. A pamiętaj, że witryna która wyskakuje wysoko w Google – przyniesie więcej ruchu na stronie, a tym samym dobry biznes. Nie jest to łatwy wybór, więc zawsze lepiej zrób burze mózgów przed podjęciem decyzji, możesz przeprowadzić tez ankietę wśród współpracowników czy przyjaciół i rodziny – w końcu nazwa ma się podobać większości.