Jak działa marketing xiaomi?

Ostatnio coraz więcej mówi się o Xiaomi, a w szczególności o tym jak działa marketing tej firmy. Chiński producent zasłynął głównie smartfonami, które kosztują dużo mniej od konkurencji, ale oferują zbliżone parametry techniczne. Xiaomi zdobywa stale nowe rynki, a dotychczas nie zmieniło strategii i w dalszym ciągu polega na poleceniach od swoich klientów. Zgodnie z informacjami od firmy, pieniędze zaoszczędzone na reklamie umożliwiają oferowanie niższych cen klientom. Na przykład telefon Xiaomi Mi 5 jest bardzo zbliżony pod względem parametrów do najnowszego iPhona ale kosztuje kilkaset złotych mniej.

Jak to się zaczęło?

Xiaomi jako spółka jest wyceniana już na kilkadziesiąt milionów dolarów. To dużo więcej niż wiele bardziej znanych marek, a nie można zapominać, że ta wartość stale się zwiększa. Przez większość specjalistów z branży firmę uznaje się za jedną z najbardziej innowacyjnych w dziedzinie elektroniki oraz telefonów. Wiele osób o niej nie słyszało, ale to dlatego, że w wielu krajach nie ma ona jeszcze oficjalnej dystrybucji. W wielu przypadkach klienci na własną rękę ściągają urządzenia z Chin. Jest to nawet tańsze niż zakupy w sklepach oficjalnych sprzedawców. W Polsce oficjalna sprzedaż zaczęła się dopiero we wrześniu 2016 roku. Zgodnie z zapowiedziami najpopularniejsze modele xiaomi mają trafić do największych sklepów z elektroniką oraz przedstawicieli sieci komórkowych.

Lei Jun i jego Xiaomi

telefony-xiaomiWarto zaznaczyć, że Xiaomi startowało praktycznie od zera. Marka powstała z dnia na dzień. Pochodzący z Chin Lei Jun działał co prawda wcześniej w branży elektronicznej, ale nie był znany większości ludzi. Dowodził on jedynie kilkoma start-upami i mniejszymi serwisami internetowymi. Zgromadzone pieniądze w całości przeznaczył na rozwój nowej marki. Początkowo Xiaomi zajmowało się obecnie telefonami. Dzisiaj pod tą marką znajdziemy w sklepach także tablety, gogle do wirtualnej rzeczywistości, zegarki, a nawet pluszowe zabawki.

Przyszłość według chińczyków

Światowa ekspansja Xiaomi dopiero się rozpoczyna. Obecnie firma jest na czwartej pozycji w sprzedaży smartfonów, a jej najnowsze modele zawsze są rynkowymi hitami. Nic nie wskazuje by w przyszłości coś miało się zmienić. Czyżby Xiaomi opracowało genialny plan i odpowiednio wykorzystuje swoje zasoby? Nie można zapominać, że inni giganci z branży elektroniki uważnie podpatrują chińską w firmie. Decydują starcie dopiero przed nami, ale to dobrze dla konsumentów na całym świecie. Możemy spodziewać się lepszych parametrów telefonów w znacznie niższych cenach niż kiedykolwiek. Xiaomi w tej dziedzinie zrobiło bardzo wiele dla konsumentów na całym świecie.